27 Haziran 2012 Çarşamba

Misir Müzesi - Nisan 2012 Projemiz


Nisan ayinda projemizi secmek hakki Muharrem´deydi.





Kendisi eski Misir uygarliklari ile ilgileniyordu ve bu konuyu arastirmamizi arzu etti.




Öncelikle internetten biraz arastirip okuduk. Zaten Muharrem´in oldukca birikimi vardi. Hem kardesini hem beni bayagi bir aydinlatti.

Nitekim annemi de alip söyle güzel bir müze ziyareti gerceklestirdik.





En cok ölülerin kondugu tabutlar ilgimizi cekti. Soguk, tas ve kocaman...


....





....


...



...




Mumyalanmis insan göremedik ama mumyalanmis hayvanlari izledik. Cok enteresan...





Hele su ölü maskeleri cok ilginc. Insanoglu öldükten sonra bile güzel görünmek adina ne cok caba sarfediyor diye düsündük.




...
...



...





Tam ibretlik...





Kuzularim müzenin verdigi etkiden biran önce kurtulmak istediler. Onca mezar, tabut, ölü esyasi vs. görmek pek kolay olmadi, hele de Sumeyra icin.
Ama sonuctan cok memnun kaldilar yine de. Cok sey ögrendiler. Kulakliklar sayesinde de cok bilgi topladilar. Bizzat görerek tecrübe ettiler. Ben de onlarin bu merakini tebrik ettim.






Hosuma giden diger bir konuda cocuklarin müzeye ücretsiz girebilmesi oldu. Hatta aldigimiz bilet toplu bir cok müzeyi gezmemizi sagliyordu. Fakat annem ve cocuklar cok yoruldugu icin gezimizi sadece Misir müzesi ile sinirlandirmak zorunda kaldik.




Bu hos gezimizi harika bir yemekle sonuclandirdik.

Herkese bol bol müzeli günler diliyoruz...





14 yorum:

  1. cok severim böyle tarihi seyleri, karsilarinda durup dakikalarca düsünebilirim ozaman insanlar nasil yasamis diye. oglunun böyle bir konuyu merak edip arastirmak istemesi ne güzel.
    her ay cocuklarinla bir proje yapman cok hosuma gidiyo, simdilik 4 yasinda bir kizim var, ama ilerde insallah cogalirsak kesinlikle bende yapmayi istiyorum, acaba simdiden ikimiz baslasak anlarmi bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de cocuklarimla faaliyetlerde bulunmayi cok seviyorum. Kesinlikle yavrunla simdiden baslamani tavsiye ederim. Onun yasina uygun seylerle ilgilenebilirsin. Göreceksin senin sandigindan cok daha sey biliyor ve de ilgi duyuyor.
      Kolay gelsin.

      Sil
  2. mısırı çok merak ediyorum. Paylaşım çok ilgimi çekti. Teşekkürler.

    görüşmek üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com
    http://www.facebook.com/harikadekorasyon

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Misir benim de kesinlikle görmek istedigim ülkeler arasinda. Insaallah ikimize de nasib olur herseyi yerinde görmek.

      Sil
  3. Çok güzel bir etkinlik olmuş, yaşları büyük olduğu için sıkılmamışlar, ben beyza yı böyle bir yere götürsem, hem çok sıkılır, hemde bir kaç gece rüyalarında sayıklardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle kücük cocuklara göre bir etkinlik degil canim, haklisin.

      Sil
  4. Merhaba hatice hanim cok ilginc bir gezi olmus.Bende british museum da misir bolumunu cok begenmistim.Aylik proje fikrinizi cok begendim Bende acemi bloguma ziyaretinizi beklerim.
    ailemlegeziyorum.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim. En kisa zamanda blogunuzu ziyaret edecegim. Tanismak üzere sevgiler.

      Sil
  5. Mısırın büyüleyici havasını hissettim.Kızınız çok tatlı...Ama eminim bu müze ona ilerde çok anlamlı gelecek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen sihirli kelime bu "büyüleyici hava". Kizim ilerde okulla birlikte bu müzeyi ziyaret ettiklerinde özellikle bir ön bilgiye sahip olacak.

      Sil
  6. Blogger annelerinden geldim.İki çocukla zorlanırken sen üç çocukla harikalar yaratıyorsun.Banada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estagfirullah canim, elimizden geleni yapmaya calisiyoruz iste. Bloguma hosgeldin. Ben de seni ekliyorum. Görüsmek üzere.

      Sil
  7. çocukların böyle bi merakı olması çok güzel. sende onlarla müzeye gitmen çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim canim. Cocuklarin ilgilerine yönelik faaliyetler bilgili olmalarina yardimci oluyor. Tüm annelere tavsiye ederim.

      Sil