11 Eylül 2011 Pazar

Burada Bayram Derken...

Erken dogan kizim, aniden karar verilen Türkiye tatili, okul baslangiclari, vs. vs. derken bir cok kez oldugu gibi yine notlarimizi yazmakta gec akldik tabiki. Eee bu yogun hayat ancak bu kadar firsat veriyor insana. Hem icerde hem disarda calismanin zorluklari yanisira bir de annelik bunlara eklenince nefes alacak zaman bulmakta zorlaniyor insan.

Derken biz gelelim Ramazan yazimiza...
Ramazanin yarisini Türkiye´de gecirdik, harika duygular yasadik. Cocuklarima burada yasatamayacagim bir cok sey gösterme imkanim oldu ramazanla ilgili. Bu güzellikleri devam ettirmek adina hemen yeni dogmus bebegimize ve tatil sonrasi yorgunluk ve okul baslangici yogunlugumuza ragmen yine de misafirler agirladik.
Elimizden geleni yapmaya calistik.

Kizim ve oglumla güzel masalar kurduk.
Nacizane yemekler tatlilar hazirladik. Yavrularim da bana cok ama cok yardimci oldular.
Kizim hatta bir ara o kadar yogunluguma gelmis olmaliki buzdolabindaki not panosuna kendi cabasiyla söylediklerimi not almaya calisti. Her ne kadar kelimeleri harf harf söylemem gerekse de yine de onun hevesini kirmak istemedim.


Karisik ve daginik mutfagi toparlamada bile minik prensesimden yardim aldim. Böylece cabucak bitecek isler daha da uzun sürdü. Her yer islandi. Sular dolap kapilarini asti gecti. Ama yine de yavrucugum bana yardim etmekten vazgecmedi.

Oglumda bos durmadi bu arada. O da alisverislerimizi yapti. Cöp kutularimizi bosaltti. Masayi kurmamiza yardim etti. Ikisine de bunca ugraslarindan dolayi cok tesekkürler.

Iki hafta Türkiye´de iki hafta da burada gecen mübarek Ramazan cabucak geciverdi. Bayram geldi catti.
Yavrularim her bayramda oldugu gibi bu bayram da cesitli hediyeler aldilar. Onlara her zamanki gibi 3 güne 3 hediye hazirladim. Onlarin heyecani ve bir diger günü iple cekmeleri kacirilmamasi gereken cok güzel anlardi dogrusu.

Benim cocuklugumda bayramlik elbiselerimizi basucumuza koyar sabahin biran önce gelmesi icin cabucak uyurduk. Simdiki cocuklar malesef o kadar cok seye sahipki hic bir sey onlari heyecanlandirmiyor artik. Bu yüzden ben de bu 3 hediye formülünü gelistirdim ve de cok ise yaradi.

Bayramin 1. günü bayram namazi sonrasi yavrularim daha üzerlerine bayramliklarini bile giymeden hemen ilk hediyelerini acmak istediler. Hediyelerle sevindikten sonra ailece güzel bir kahvalti yaptik. Sonra büyüklerimizi ziyarete gittik. Her ne kadar anne babalarimiz yanimizda olmasalarda yine de cocuklarimiza bayramda büyüklerin ziyaretine gidilmesi gerektigini gösterdik.


Derken bayramin ikinci günü geldi catti. Malesef cocuklarim buradaki tüm müslüman cocuklarinda oldugu gibi okula gidip geldiler. Burada sadece bayramin birinci günü yavrularimiz okuldan izin alabiliyorlar. Okuldan gelir gelmez hemen ikinci hediyeler acildi...
Ücüncü günümüz de ikinciden pek farkli degildi dogrusu. Her ne kadar bize de kücük oldugumuz icin tek tük misafirler geldiyse de cocuklar sabah okula gitmek zorunda oldugu icin bayramin bu günleri pek keyifli gecmedi.



Her halukarda elimizde olan imkanlar dahilinde yavrulamizin bayrami geleneklerimize uygun yasamalarini istedik. Bunu ne kadar basarabildik bilmiyorum ama en azindan anne babanin bir seye deger verdigini görmeleri onlara da örnek olmustur.


Bir dahaki neseli bayramlari iple cekiyorum. Ümid ederim daha niceeeee bayramlar geciririz hep beraber.






  

6 yorum:

  1. Ah gurbet bayramları,bilirim...Yinede Allah ağzınızın tadını bozmasın.Yavrularınızla birlikte nice güzel bayramlara..

    YanıtlaSil
  2. Amin, hep birlikte nice bayramlara insaallah.

    YanıtlaSil
  3. üç güne üç hediye olayını çok güzel düşünmüşsünüz inş Rabbim nasîb ederse ben de yiğenlerime yapayım belki bir gün kendi çocuklarıma da yapmak kısmet olur :)

    YanıtlaSil
  4. Tesekkür ederim, mutlaka deneyin, memnun kalacaksiniz.

    YanıtlaSil
  5. Bayram gurbettede olsa özlenenler olduğu sürece güzelliğinden pek bir şey kaybetmiyor.Karşı karşıya olupda birbirinin bayramından habersiz olanlar için asıl gurbet

    YanıtlaSil